اگر می خواهید زمانبندی پروژهتون رو با مایکروسافت پراجکت ساماندهی و اولویتبندی کنید، این نوشته رو بخونید.
در اینجا مبنای کار با منابع، وظایف و تایم لاین پروژه رو براتون لیست میکنم:
- اطلاعات پروژه مثل نام و تاریخ شروع رو وارد کنید.
- یک ساختار شکست کار (WBS) یا همان لیست درختی از وظایف درست کنید.
- مایلستون ها و اقلام قابل تحویل رو در بین وظایف خود وارد کنید. یادتون نره که نوع وظیفه و حالت زمانبندی اون رو تعیین کنید.
- وظایف را به هم متصل کنید و شبکه زمانبندی خودتون رو بسازید.
- منابعی که در پروژه استفاده میشوند رو وارد کنید. نرخ و زمان دسترسپذیری اونها رو تعیین کنید.
- کار و زمان مورد نیاز برای هر وظیفه رو تخمین بزنید.
- منابع را به تک تک وظیفهها تخصیص بدهید.
- مغایرت ها و ناسازگاریهای منابع را حل کنید.
- زمانبندی، هزینهها، منابع و محدودیتها رو متعادل کنید تا انتظارات ذینفعان رو تامین کنید.
- از زمانبندی خود بیسلاین بگیرید تا بعدن بتونید انتظارات اولیه رو با واقعیت مقایسه کنید.
همین! امیدوارم در همین نزدیکی بتونم نکات ظریفی که در هر کدوم از این گامها وجود داره رو برای شما بنویسم. فعلن این چک لیست رو جلوی چشم داشته باشید.