تکنیک های ذخیره زمان

ذخیره کردن زمان بخشی از فلسفه ی مدیریت پروژه است. وقتی پروژه تون رو با ابزارهای مدیریتی مثل مایکروسافت پراجکت طراحی می کنید انتظار دارید زمان لازم برای انجام پروژه کمتر بشه. می تونید از این روش ها استفاده کنید تا انتهای پروژه عقب تر بیاد:

  • وابستگی ها رو اصلاح کنید تا اگه ممکنه بعضی از وظایف زودتر شروع بشوند.
  • وابستگی های دارای همزمانی ایجاد کنید، یعنی از قابلیت Lead استفاده کنید. Lead به معنای شروع شدن یک وظیفه قبل از تموم شدن وظیفه ی قبلیش است.
  • مقدار شناوری وظایف رو کم کنید (البته همه ش رو صفر نکنید!). شناوری یا Slack یعنی مقدار زمانی که وظیفه می تونه طول بکشه بدون اینکه روی شروع و پایان وظایف بعدی تاثیر بگذاره.
  • منابع بیشتری رو به وظایف با حالت زمانبندی خودکار تخصیص بدهید تا زودتر انجام شوند.
  • وظایف رو به تکه های کوچکتر بشکونید. شاید بشه بعضی ها رو به صورت موازی انجام داد.
  • ببینید میشه پروژه بدون بعضی از وظیفه ها انجام بشه یا نه. مثلن تعدادی از وظایف مستندسازی یا بازنگری همیشه کاندید حذف شدن هستند.
  • بعضی از کارها رو برونسپاری کنید. کارهایی که به دلیل پر بودن منابع داخلی به تعویق میوفتند.
, , ,
نکات کلی زمانبندی پروژه
PMP چیست؟

نوشته‌های مرتبط

پراجکت ۲۰۱۹: چیزهای جدید

میانبر

گونه‌شناسی دفتر مدیریت پروژه

وظیفه LOE

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست