ذخیره کردن زمان بخشی از فلسفهی مدیریت پروژه است. وقتی پروژهتون رو با ابزارهای مدیریتی مثل مایکروسافت پراجکت طراحی میکنید، انتظار دارید زمان لازم برای انجام پروژه کمتر بشه. میتونید از این روشها استفاده کنید تا انتهای پروژه عقبتر بیاد:
- وابستگیها رو اصلاح کنید تا اگه ممکنه بعضی از وظایف زودتر شروع بشوند.
- وابستگیهای دارای همزمانی ایجاد کنید، یعنی از قابلیت Lead استفاده کنید. Lead به معنای شروع شدن یک وظیفه قبل از تموم شدن وظیفهی قبلیشه.
- مقدار شناوری وظایف رو کم کنید (البته همهش رو صفر نکنید!). شناوری یا Slack یعنی مقدار زمانی که وظیفه میتونه طول بکشه، بدون اینکه روی شروع و پایان وظایف بعدی تاثیر بگذاره.
- منابع بیشتری رو به وظایف با حالت زمانبندی خودکار تخصیص بدید تا زودتر انجام شوند.
- وظایف رو به تکههای کوچکتر بشکونید. شاید بشه بعضیها رو به صورت موازی انجام داد.
- ببینید میشه پروژه بدون بعضی از وظیفهها انجام بشه یا نه. مثلن تعدادی از وظایف مستندسازی یا بازنگری همیشه کاندید حذف شدن هستند.
- بعضی از کارها رو برونسپاری کنید. کارهایی که به دلیل پر بودن منابع داخلی به تعویق میوفتند.
1 دیدگاه. همین الان خارج شوید
[…] از نوعهای دیگر وابستگی یا تکنیکهای ذخیره زمان (لینک) استفاده […]