PMO چیست؟

در بیشتر شرکت ها، پارتیشن یا اتاقی هست که روی درش کاغذی زده اند با این عنوان: دفتر مدیریت پروژه (PMO). کار این بخش چیه؟ تعریف های زیادی برای همچین محلی وجود داره که در ادامه به چندتای اونها نگاهی می کنیم.

  • بخش سازمانی که مسئولیت‌های مختلفِ مربوط به مدیریت مرکزی و هماهنگ پروژه ها به آن تخصیص داده شده است. مسئولیت PMO می تواند از فعالیت‌های پشتیبانی مدیریت پروژه تا مدیریت مستقیم یک پروژه باشد.
  • PMO مکانیزمی اداری است که توسط آن یک نقطه ی کانونی برای فعالیت های مدیریت پروژه سازمانی فراهم می شود.
  • دفتر مدیریت پروژه یک لایه ی رسمی و مرکزی کنترل بین مدیریت عالی و مدیریت پروژه است.

حرف P در این کلمه اول Project است و نه برنامه (Program) و یا پرتفولیو (Portfolio). پس دفتر مدیریت پروژه مسئول پروژه های سازمان است. این پروژه ها می توانند مستقل از هم و یا مرتبط با هم باشند. در حالت دوم چند پروژه یک سبد پروژه یا اصطلاحن پورتفو رو تشکیل می دهند که در تعامل با هم و در جهت یکی از اهداف تجاری شرکت مدیریت می شوند.

نام های معروف دیگر برای این همچین واحدی اینها هستند: دفتر مدیریت برنامه ها (Program Management Office)، دفتر پشتیبانی پروژه (Project Support Office)، دفتر پروژه (Project Office) و …

سرویس پک 2 مایکروسافت پراجکت سرور 2010
وظایف PMO

نوشته‌های مرتبط

گونه‌شناسی دفتر مدیریت پروژه

مرغابی نِشَسته

5 ایده برای پیگیری زمان

رادیاتور اطلاعات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست