انواع بروزرسانی‌های شیرپوینت و پراجکت سرور

دسته‌بندی: استقرار, پراجکت سرور, راهبری, شیرپوینت

بروزرسانی های شیرپوینت و پراجکت سرور بر اساس هدف و مخاطبشون می توانند به سه دسته کلی تقسیم بشوند. در این نوشته توضیح مختصری در مورد هر یک از این سه خواهم داشت.

1. هاتفیکس (Hotfix)

معمولن برای این ایجاد میشه که مشکل خاصی از مشتری را حل کنه. در سه دسته قرار می گیره:

بحرانی طبق درخواست (Critical on-Demand): برای حل مشکل بحرانی خاصی که با بروزرسانی های تجمعی حل نشده و فقط در شرایط اضطراری ارائه میشه. این هاتفیکس برای یک مشتری خاص است.

بروزرسانی عمومی (Public Update): گاهی به دلیل بحرانی بودن یه بروزرسانی، هاتفیکس دسته قبلی به صورت عمومی و برای دانلود ارائه میشه.

مجموعه بعد از سرویس پک (Post-service pack Rollup): هاتفیکسی که در دوره توسعه ی یک سرویس پک ایجاد میشه. موقعی که دارند یک سرویس پک را جمع و جور می کنند، همه مشکلات جمع و بسته میشه و برای همین به این دوره SPLock هم گفته میشه. اگر در این بازه ی زمانی مشکلی پیدا بشه، یک بروزرسانی به این نام ارائه خواهد شد.

2. بروزرسانی تجمعی (Cumulative Update)

این بسته شامل همه بروزرسانی هایی است که از زمان ارائه ی آخرین سرویس پک تولید شده است. این بروزرسانی به صورت زمانبندی شده و هر دو ماه یکبار ارائه میشه.

3. سرویس پک (Service Pack)

سرویس پک شامل همه بروزرسانی هایی است که در بالا گفتم، به جز Post-service pack Rollup. این بسته شامل بهبودهایی در پایداری و عملکرد سیستم است که لزومن از طرف مشتری درخواست نشده است.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

اصطلاحات بروزرسانی‌های مایکروسافت
سرویس محاسبات پراجکت سرور 2013
فهرست